در این مقاله به ارائه چند نکته در رابطه با تغذیه در ورزش کشتی پرداخته ام ، امیدوارم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیره 

با ارزوی سربلندی و سلامتی 



برای موفقیت، یک کشتی گیر باید رژیم متعادل غذایی را دنبال کند که انرژی کافی برای همه رویدادهای مرتبط با کشتی را داشته باشد ، ولی با  افزایش وزن همراه نباشد . از آنجا که کشتی گیران در طول فصل خیلی فعال هستند، آنها نیاز به رژیم غذایی با کالری بالا دارند تا با این نیازهای انرژی هماهنگ شوند. کشتیگیران می توانند خود را در رده وزنی ایده آل خود حفظ کنند و از کالری های غیر ضروری و تعادل کالری برخوردار شوند.


منبع های انرژی

مهم ترین چیز در فصل های تمرینی کشتی، داشتن انرژی کافی برای رقابت است. برخی از کشتیگیران نگران وزن بیش از حد هستند که باعث می شود تا آنها در سطح بالا تخلیه شوند. رژیم غذایی شما باید بین 55 تا 65 درصد کربوهیدرات باشد. خوردن چند کربوهیدرات پیچیده میتواند بیشترین انرژی را فراهم می کنند.  اگر می توانید هر روز از 6 تا 11 بار کربوهیدرات های پیچیده بخورید، تا  به شما انرژی کافی روزانه را ببخشد


مواد غذایی  کم کردن وزن

میوه ها و سبزیجات به خاطر فیبرهایی که در آنها وجود دارد، برای کشتی گیران ارزشمند است. هنگامی که شما فیبر مصرف میکنید، احساس میکنید که به کاهش وزن کمک میکند. فیبر نیاز به تنقلات را در طول روز حذف می کند، که بر روی غذاهای غیر ضروری که مصرف می کنید را کاهش می دهد. این امر حتی در صبح مهمتر است؛ زیرا شما میتوانید روزانه با داشتن صبحانه پر از فیبر، خود را تنظیم کنید. خوردن سه تا پنج وعده غذا و دو و چهار وعده غذایی در هر روز  کافی میباشد.


ویتامین ها و مواد معدنی

بدن شما نیاز به ویتامین ها و مواد معدنی مناسب برای بهترین عملکرد در سطح بالا را دارد، بنابراین حفظ رژیم غذایی متعادل مهم است. موز، پرتقال و سیب زمینی حاوی پتاسیم هستند، در حالی که لبنیات و پروتئین حاوی کلسیم، آهن و روی هستند. از آنجا که آهن کمک می کند تا اکسیژن را در سراسر بدن حمل کند، لازم است که یک کشتی گیر خوب عمل کند. یک رژیم متعادل حاوی ویتامین هایی مانند نیاسین، ریبوفلاوین و تیامین است که بدن شما برای تولید انرژی نیاز دارد.


غذاها برای عبور کردن

از مواد غذایی با چربی یا قند بیش از حد اجتناب کنید، زیرا کالری های غیر ضروری را به بدن شما می رسانند. اگر از یک رژیم متعادل پیروی کنید، بدن شما انرژی کافی در هنگام جلوگیری از افزایش وزن بدن شما را فراهم می کند. چربی ها و قندها دارای ارزش کالری بالایی هستند و  کشتی گیر ها تنها میتوانند ان ها را در هنگام کم کردن وزن بیش از حد مصرف کنند. شکر ها یک تقویت انرژی کوتاه مدت را فراهم می کنند، اما فراتر از آن کمک نمی کنند و در طول مسابقات طولانی اثر منفی دارند. اگر پروتئین بیش از حد مصرف کنید، بدن آن را به عنوان چربی ذخیره می کند. در هر روز دو تا سه بار پروتئین مصرف کنید.


نویسنده : جواد دانش بخش 


استفاده از مطلب با ذکر منبع کاری اخلاقی و حرفه ای است . در غیر این صورت ما راضی نیستیم