در این مقاله به بررسی بهترین مکمل هایی که برای کشتی گیر نیاز است پرداخته شده . امیدوارم مورد استفاده شما پهلوونا قرار بگیره ، با ارزوی موفقیت



بررسی اجمالی

کشتی یک ورزش سخت و شدید است که نیاز به قدرت، سرعت و  استقامت برای عملکرد حداکثری دارد. برای مبارزه با بهترین ها، یک رژیم غذایی متنوع با کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین با کیفیت و چربی های سالم داشته باشید. همچنین باید مایعات را به اندازه کافی بنوشید . در حالی که یک رژیم غذایی سالم باید همیشه پایه ای از برنامه تغذیه ورزشی شما باشد، برخی مکمل ها برای کشتی گیران ایده آل هستند که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم 


پروتئین وی :

دانشگاه ایالتی کلرادو گزارش می دهد که ورزشکارانی که به طور منظم تمرین و رقابت می کنند، نیاز به پروتئین بیشتری در برنامه خود دارند. شارون هاوارد از اتاق آموزش ESPN می گوید که ورزشکاران برای افزایش توانائی تمرین نیاز به 1.2 تا 1.4 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن دارند. برای پر کردن نیازهای پروتئین، منابع پروتئینی کامل مانند مرغ، تخم مرغ، لبنیات کم چرب و سویا را بخورید. پروتئین آب پنیر ( WHEY ) ممکن است به شما در دستیابی به نیازهای پروتئین کمک کند. علاوه بر این، مکمل پروتئین آب پنیر پس از ورزش، می تواند بهبود عضله را افزایش دهد. تحقیقات منتشر شده در شماره ژوئیه 2008 "مجله علوم و پزشکی" جاناتان دی بوکی از دانشگاه استرالیای جنوبی دریافتند که ورزشکاران که 25 گرم پروتئین آب پنیر را بلافاصله بعد از تمرین میکنند رشد عضلات و توانایی انها را بسیار بهبود بخشیده است 

کراتین

هنگامی که عضله خود را برای مبارزه با  حریف خود بکار میبرید ، مقدار قابل توجهی از انرژی استفاده می شود.
کراتین یک ماده طبیعی در عضله که مسئول تجدید ذخایر انرژی است. 
مرکز پزشکی دانشگاه مریلند گزارش می دهد که مکمل کراتین می تواند قدرت و استقامت را در ورزشکاران افزایش دهد. UMMC توصیه می کند که بین 2 تا 5 گرم کراتین مونوهیدرات در روز مصرف شود. با این حال، افراد زیر سن 19 سال باید از کراتین جلوگیری کنند، زیرا ایمنی آن در افراد جوانتر نشان داده نشده است.


گلوتامین 

در دوران فشار تمرینی به هیچوجه مصرف گلوتامین را فراموش نکنید 
این اسید آمینه از فراوان ترین و در عین حال نیز از مهم ترین اسید آمینه های موجود در بافت عضلانی است که در تسریع فرایند ریکاوری و در تشدید فرایند عضله سازی تاثیرات در خور توجهی را از خود نشان می دهد.
این اسید آمینه به راحتی قادر است تا عضلات را از گزند تجزیه شدن پروتئین در امان نگه داشته و پدیده مخرب آتروفی عضلات را به خوبی مهار کند.
این اسید آمینه که به شکل مکمل نیز تهیه و عرضه می شود در افزایش حجم سلول ها و در تشدید سنتز پروتئین در عضلات نقش مهمی را ایفا کرده و خواص آنتی کاتابولیکی بسیار قدرتمندی نیز دارد.
گفته می شود که گلوتامین تاثیر قدرتمندی در افزایش میزان ترشح طبیعی هورمون رشد در بدن نیز داشته است.

لازم به توضیح نیست که تاثیر هورمون رشد در افزایش حجم و قدرت عضلانی و در تشدید فرایند چربی سوزی بر همگان روشن و ثابت شده است.
کسانی که با تمرینات سنگین قرابتی دیرینه دارند از این حقیقت مسلم آگاهی کامل دارند که پرداختن مداوم به تمرینات شدید بدنی خواه و ناخواه با پدیده تجزیه شدن پروتئین در عضلات همراه می شود. 
مصرف مقادیر کافی از این اسید آمینه امکان و احتمال بروز این پدیده در بدن ورزشکاران رشته های قدرتی را به حداقل ممکن می رساند. و از تخریب عضلات جلوگیری کرده و ریکاوری را تسریع می بخشد . 


عصاره چای سبز

بخش مهمی از کشتی رقابتی "ساختن وزن" است یا تضمین اینکه شما بتوانید وزن خود را در حالت ایده آل نگه دارید و در یک وزن ثابت رقابت کنید. علاوه بر کاهش مصرف کالری و ورزش بیشتر، عصاره چای سبز به کاهش وزن کمک می کند. تحقیقات Kristel Diepvens از دانشگاه ماستریخت منتشر شده در شماره ژوئیه 2005 "مجله تغذیه بریتانیا" گزارش داد که عصاره چای سبز باعث افزایش تعداد کالری های سوزانده شده در استراحت می شود.




استفاده از مطلب با ذکر منبع کاری اخلاقی و حرفه ای است . در غیر این صورت ما راضی نیستیم